REIZEN

reizen

Op het Marnix Gymnasium gaan we regelmatig op reis in binnen- en buitenland.  De excursies en reizen bieden een waardevolle aanvulling op het leren op school.

Aan het begin van klas 1 gaan we naar Leiden. Dan duiken we de geschiedenis in en ontdekken we het leven in Nederland in de Romeinse tijd. Ook gaan we naar Naturalis en sta je oog in oog met de T-rex. De excursie zorgt ervoor dat de eersteklassers elkaar beter leren kennen. Aan het eind van klas 1 kun je ook mee op kamp, met veel sportieve activiteiten, een dropping en nog veel meer.

In de tweede klas ga je op zeilkamp.  Na een dag varen op het water, leggen we de boot aan de kant en gaan we samen koken. ‘s Avonds kunnen we lekker chillen en zingen bij het kampvuur.

Internationale uitwisseling

We hebben uitwisselingsprojecten met scholen in Frankrijk en Duitsland. Daar draai je mee in een gastgezin, proef je de Franse of Duitse cultuur en kun je Frans of Duits spreken. Ervaringen uitwisselen met leeftijdgenoten op gebied van taal en cultuur helpen je om je staande te houden in de steeds internationaler wordende samenleving.

Rome of Athene

Hoogtepunt van ieders schoolleven op het Marnix is de reis naar Italië of Griekenland. Ruim een week word je rondgeleid door je docenten die je alles kunnen vertellen over klassieke gebouwen, geschiedenis en kunst. Zo kun je de geuren en kleuren van de klassieke oudheid opsnuiven.

India

Elk jaar reist een groep vierdeklasleerlingen naar Bangalore in India. Tijdens de tiendaagse reis verzorgen onze leerlingen workshops en geven ze les aan kinderen van de Yuvalok-school in Bangalore. Een onvergetelijke ervaring!