Open Dag
27 januari 2024

Ben je benieuwd of het Marnix Gymnasium de school voor jou is?

Je krijgt op het Marnix de ruimte om jezelf te zijn. Doen waar je goed in bent en groeien op jouw manier. We vinden het belangrijk dat je zelf leert onderzoeken en uitvoeren. Ons gymnasium is een kleinschalige, veilige school waar veel kan en waar we je al heel snel goed kennen.

‘Het Marnix voelt echt als een woonkamer,
maar dan in een grote stad.’

Je bent van harte welkom tijdens onze Open Dag op zaterdag 27 januari 2024 van 09.30 tot 13.30 uur.

Aanmelden?
Niet nodig!

VR-Tour

Volg onze digitale tour

Ontdek het Marnix

Dag groep 8 leerlingen!

Welkom op Ontdek het Marnix! Leuk dat je een virtueel kijkje komt nemen op ons gymnasium. Op deze pagina vind je allerlei weetjes over het Marnix Gymnasium. Wist je bijvoorbeeld dat onze leerlingen heel tevreden zijn over onze school? We scoren een 9.7 op veiligheid!

Als je op de foto hiernaast klikt, kun je een kijkje nemen op het Marnix Gymnasium. Zo zie je meteen hoe onze school er van binnen uitziet!

Deze digitale tour is ook nog verder verrijkt met filmpjes waar onze eigen leerlingen jou meer vertellen over het Marnix.

Tot snel op het Marnix Gymnasium!

Met vriendelijke groet,

Mw. Leezan van Wijk

Neem samen met Luur Jan
een kijkje bij ons op school!

Op het Marnix Gymnasium hebben we heel veel verschillende vakken waar je uit kunt kiezen. Ben jij nieuwsgierig hoe de lessen er bij ons op school uitzien? Luur Jan vertelt je er graag meer over!

Begeleiding

Het Marnix Gymnasium is een school van middelgrote omvang. Door de kleinschaligheid kennen we elkaar en hebben we persoonlijke aandacht voor elkaar.

Als er wat is, kunnen onze leerlingen en hun ouders altijd terecht bij de mentor of de docent.

Wat maakt het Marnix bijzonder?

Wist je dat het Marnix Gymnasium is opgericht in 1903. Klik op de button voor meer informatie over onze school.

‘Binnen een week kenden onze docenten iedereen uit mijn klas bij naam. Ik vind het fijn dat er bij ons op school zoveel persoonlijke aandacht is.’

– leerling uit klas 1A

#persoonlijkeaandacht

‘Ik wist al snel dat ik voor Art & Culture wilde kiezen. Door de verschillende opdrachten bij dans, theater en beeldende kunst leer ik de wereld om me heen steeds beter kennen!’

– leerling uit klas 1
#creatieveuitdaging

Rotterdam

Wist je dat je vanaf onze school de olifanten bij onze achterburen in Blijdorp bijna kan horen trompetteren?

Bereikbaarheid

Onze school is makkelijk te bereiken met de fiets of OV. Onze leerlingen komen ook niet alleen uit de stad, maar ook uit o.a. Berkel, Rhoon, Barendrecht en Nieuwerkerk.

Art & Culture

Ben je geïnteresseerd in kunst en cultuur en ook een beetje creatief? Dan is A&C iets voor jou! Je gaat aan de slag met dans en beeldende kunst. Daarnaast verdiep je je in muziek op jouw manier en maak je je eigen filmscène en theaterstukje.

Research & Development

Houd je van ontwerpen en onderzoeken? Dan is R&D iets voor jou! Naast het ontwerpen en onderzoeken doe je mee aan een wedstrijd over duurzame samenleving, ontwikkel je een game en verdiep je je in voeding & vitaliteit.

Talent

Veel leerlingen bij ons op school sporten en musiceren op hoog niveau of volgen extra studies met behulp van een maatwerkprogramma. Het Marnix Gymnasium ondersteunt je graag bij het optimaal benutten van jouw talenten.

Wist je dat?

Leerlingen bij ons op school leren debatteren, maar ook 3D-printen, zingen, filosoferen, Spaans leren en mogen acteren?

Test jouw kennis!

Pre-Gymnasium

Ben je een leergierige, gemotiveerde en getalenteerde leerling? Heb je een voorlopig VWO advies van je basisschool? Dan is ons Pre-Gymnasium iets voor jou.

‘Ik houd van nieuwe dingen ontdekken, vragen stellen en onderzoeken. Op het Marnix mag ik eindelijk doen waar ik goed in ben. Dat geeft energie!’

– leerling uit klas 1C

#mijntalent

Marnix?

Onze school is vernoemd naar Philips van Marnix, Heer van Sint Aldegonde (1540-1598). Hij neemt een belangrijke plaats in binnen de christelijke, culturele en politieke geschiedenis van Nederland.

Hij was een van de belangrijkste raadsheren van Willem van Oranje. Ook het schrijven van het Wilhelmus wordt aan hem toegedicht!

In het familiewapen van Marnix zie je als helmdier een eenhoorn. Niet voor niks zie je die terug in het logo van onze school.