SPORT

Zoals het op een klassiek gymnasium hoort, wordt er ook op het Marnix veel aan sport gedaan. In de lessen Lichamelijke Opvoeding krijg je een breed scala aan bewegingsactiviteiten aangeboden. Ontdek wat je kan, welke sport bij je past, verbeter je prestaties en geniet van de teamspirit.

Roeien, squash, tennis, schermen …

In de 6e klas volg je de lessen LO wekelijks in een blokuur tot aan de kerstvakantie. Tijdens deze lessen staat de introductie met een (nieuwe) sport centraal in de vorm van sportoriëntatie. Er worden 2 blokken van elk 4 weken georganiseerd, waarbinnen de leerlingen kennismaken met of zich verdiepen in de sport die zij gekozen hebben.

Sportcommisie

Buiten de reguliere gymlessen worden verschillende sportactiviteiten georganiseerd. Leerlingen die het organiseren van sportactiviteiten leuk vinden, kunnen zich opgeven voor de sportcommissie. Uiteraard kan niet iedereen hierbij aangenomen worden, dus wordt er door de docenten LO een selectie uit de aanmeldingen gemaakt. De sportcommissie organiseert sportactiviteiten binnen de school, zoals toernooien en clinics en buiten de school, zoals een intergymnasiaal sporttoernooi (Pegasus), het Shell Hockey Toernooi en Mission Olympic.