31 maart 2022

Vacature Lid Algemene Directie

Word jij onze nieuwe collega binnen de algemene directie van het Marnix Gymnasium?

Lid Algemene Directie

School
Marnix Gymnasium

Ingangsdatum
01-08-2022

Dienstverband
Tijdelijk met uitzicht op vast

Beschikbaarheid
fulltime

FTE
0,8-1

Functie omschrijving
Het lid algemene directie vormt samen met de algemeen directeur/rector de algemene directie van de school. Hij/zij geeft als schoolleider leiding aan de organisatie en draagt dan ook verantwoordelijkheid voor het schoolbeleid als geheel. Daarnaast is hij/zij integraal verantwoordelijk voor de portefeuilles bedrijfsvoering, huisvesting, ICT en het personeel.
Het Marnix Gymnasium maakt onderdeel uit van CVO Rotterdam, een vereniging voor Christelijk Voortgezet Onderwijs in Rotterdam en de regio. CVO Rotterdam omvat zeven scholen(groepen) voor voortgezet onderwijs. De algemene schoolleiding draagt in samenwerking met de andere algemene directies van de scholen bij aan de ontwikkeling van CVO. Het bestuur van CVO hecht aan een directie die bereid en in staat is de belangen van CVO als geheel te bevorderen en actief deel te nemen aan bovenschoolse activiteiten. De directieleden zijn dan ook allen verantwoordelijk voor een portefeuille binnen CVO.
Als zelfstandig gymnasium participeert het Marnix Gymnasium eveneens in het landelijk verband van zelfstandige gymnasia; daarnaast onderhoudt het Marnix Gymnasium goede contacten met hogescholen en universiteiten.

Wat wij vragen
Functie-eisen
Het lid algemene directie:

• werkt en denkt op academisch niveau;
  • heeft ruime ervaring als leidinggevende in het onderwijs;
  • kan goed functioneren in samenwerking met en naast de algemeen directeur;
  • heeft voldoende kennis van de bedrijfsvoering van een school voor voortgezet onderwijs.
  • heeft een visie op de onderwijskundige ontwikkelingen binnen het voortgezet onderwijs, bij voorkeur van het gymnasiaal onderwijs, en weet deze te koppelen aan maatschappelijke ontwikkelingen;
  • heeft affiniteit met gymnasiaal onderwijs;
  • heeft bij voorkeur ervaring met bouw- en renovatie projecten
  • werkt vanuit de professionele kracht van de medewerker;
  • heeft een heldere visie op de organisatie van een categoraal gymnasium.

Persoonskenmerken
Het lid algemene directie:

• is zichtbaar in de school en is benaderbaar;
  • is betrouwbaar, eerlijk en transparant;
  • weet wat er speelt in de school omdat hij/zij contact heeft met medewerkers, leerlingen en ouders;
  • is zowel pragmatisch als analytisch;
  • is inspirerend, enthousiasmerend en empathisch;
  • geeft ruimte, maar durft ook besluiten te nemen;
  • is emotioneel intelligent en kan goed reflecteren.

Wat wij bieden
Het betreft een functie voor 0,8 tot 1,0 FTE in schaal 14 conform de cao voor het Voortgezet Onderwijs

Meer weten

• De voorselectiegesprekken staan gepland op 20 april 2022.
  • De eerste gespreksronde is gepland in de week van 9 t/m 13 mei 2022
  • De tweede gespreksronde is gepland in de week van 16 t/m 20 mei 2022.
  • Het betreft een aanstelling per schooljaar 2022-2023.

Voor meer informatie kun je contact opnemen met Steven Mijnsbergen, partner van De Roo, telefoon 06-22758922 of smijnsbergen@deroo.nl.
Jouw motivatiebrief met curriculum vitae ontvangen wij graag zo spoedig mogelijk en uiterlijk 20 april via de solliciteerknop op deze pagina. Hier kun je de gevraagde documenten uploaden.
Voor meer informatie over de organisatie verwijzen wij naar de website van het Marnix Gymnasium: https://marnixgymnasium.nl en CVO: https://www.cvo.nl.
Een assessment kan deel uitmaken van de procedure.

Mevr. Nancy van der Walle

Interesse in deze baan?
Klik op onderstaande button om te solliciteren. Daarbij maken wij gebruik van MeesterBaan.